Fietsstad verkiezing 2022 de uitslagen!!

 

 

 

Reacties van inwoners zoals ze zijn ingevuld in de enquête  verkiezing Fietsstad2022 in Midden-Limburg.

Wij gaan er mee aan de slag, want veel “meldingen” zijn herkenbaar!

LEUDAL

  1. Zorg voor veilige fietspaden in alle dorpen van de gemeente en niet van die gevaarlijke rode banen op de rijbaan. Dit is schijnveiligheid!! Top: bulten uit fietspaden. En renovaties.
  2. Tip, verlicht fietspaden beter.
  3. Nieuwe fietspaden erg smal.  (de nieuwe fietspaden moeten in de toekomst min. 2.50 m breed zijn)
  4. Prima fietsgemeente met duidelijke route aanduidingen. Men denkt dat Limburg altijd klimmen is. Dat is in de gemeente Leudal niet het geval. Een aanrader.
  5. Onlangs een mooi fietspad fatsoenlijk breed aangelegd in mijn dorp Neer. TOP!!Fietsen door bossen (zoals in België veel voorkomt) zie je hier maar sporadisch. Zou hier ook kunnen. TIP!!TIP voor elke gemeente: maak fietspaden NIET TE SMAL. Dit om ongelukken te voorkomen. Helaas kom je dit vaak tegen in het land. En dan zich afvragen waarom er toch zo veel fietsongelukken gebeuren!
  6. Nieuw fietspad (fietspad Heythuysen-Roggel) is dusdanig aangelegd dat het fietspad hoger ligt dan de berm op veel plaatsen met als gevolg dat als je onverhoopt van het fietspad afraakt (door bijvoorbeeld schrikreactie tgv achterop komend verkeer) een valpartij onvermijdelijk is. Mijn echtgenote is komen te vallen op 12 juni en heeft daardoor haar elleboog verbrijzeld met een elleboogprothese als gevolg. Ze zal zeker niet de enige zijn die tgv van het ontbreken van een fatsoenlijke bermafscheiding een valpartij heeft gemaakt.
  7. Mooie afwisselende fietsroutes
  8. Leudal is een heerlijke groene gemeente met veel afwisseling in natuurschoon.
  9. Kom fietsen in Leudal! Ik hoop nog altijd dat de fietspaden iets breder worden.
  10. Het is jammer dat er niet meer brede fietspaden zijn. Verder is het hier super mooi fietsen.
  11. Er ontbreekt verlichting op het fietspad tussen Haelen en Roermond. Hierdoor is het erg gevaarlijk en fietsonvriendelijk.
  12. Een prachtig gebied om te fietsen.
  13. De gemeente Leudal omvat 16 dorpen en een enorm groot buitengebied, gedeeltelijk langs de Maas en aan de andere kant langs de Belgische grens  en Peel.
  14. Diverse fietsroutes en buiten de fietsroutes op de binnenwegen voldoende mogelijkheden om ontspannen te fietsen. dit geldt ook voor de gemeentes rond het Leudal zodat je eigenlijk niet veel verder weg hoeft.
  15. De gemeente Leudal heeft ~prachtige natuur gebieden die nog aantrekkelijker gemaakt kunnen worden met nog meer goede fiets paden door die mooie natuur gebieden; met mooie verbindingszones naar de o.a. 16 kernen van gemeente Leudal!
  16. De gemeente is in tegenstelling tot vorig jaar, aan het werk om slechte fietspaden te vernieuwen!
  17. Als het mooi weer is ga ik niet op zondagmiddag fietsen. Dan is het veel te druk met groepen fietsers, motorrijders en toerende automobilisten die dezelfde smalle wegen in het heuvelland delen. Er zijn genoeg andere momenten in de week dat ik van het fietsen en de rust van het heuvelland kan genieten.

MAASGOUW 

  1. Zorg dat hobbels in de fietspaden veroorzaakt door boomwortels verwijderd worden. 
  2. Veel te veel oversteken van fietspaden van de ene kant van de weg naar de andere. Vaak erg gevaarlijk; altijd zeer hinderlijk. 
  3. En geef op de laatste niet-voorrangsrotonde (Heelderweg/Heerbaan) de fietsers voorrang. 
  4. Veel door de natuur en langs de waterkant  
  5. Sinds enkele jaren worden onverharde wegen omgetoverd tot mooie fietspaden. Top 
  6. Over het algemeen  moet de gemeente meer aandacht schenken aan de fietsers en fietsroutes duidelijker aangeven. 
  7. Ook aantrekkelijk door aansluiting op grensoverschrijdende fietspaden. 
  8. Nog meer fietspaden aanleggen langs de maas 
  9. Molenweg in Maasbracht mag door de politie vaker gecontroleerd worden op dubbel parkeren en  hard rijden . Ook door vrachtwagens 
  10. Molenweg in Maasbracht is soms heel gevaarlijk vooral op de Donderdag. En dan dat er ook nog even dubbel geparkeerd wordt Controle door politie zou niet overbodig zijn 
  11. Meer vrij liggende fietspaden vergroten veiligheid en fietsplezier 
  12. Langs de grote wegen betere, gescheiden, verlichte fietspaden  aanleggen 
  13. Kom naar Maasgouw met je fiets en geniet van de authentieke dorpen en natuurschoon 

ROERMOND

  1. Ze fietsen aan de verkeerde kant van de weg(net of ze in engeland zijn),gebruiken zebrapad als fietspad.
  2. Water, bossen en uiteraard veel terrasjes zijn aanwezig in Roermond. Waarom alleen gedacht vanuit fietsers. In de winter worden midden paden bestrooid, maar dus niet begaanbaar canule een scootmobiel. Ik ben afgelopen jaar blijven steken op een berg sneeuw die door het strooien aan de kant geschoven was. Conclusie schade aan scootmobiel van Gemeente met een eigen risico van 150 €
  3. Maasbrug is een fiets en voetgangerspad wat in de praktijk te smal is.
  4. Er mag meer overleg plaatsvinden tussen meerdere lokale overlegorganen. Roermond Toegankelijk
  5. Voor fietsers en voetgangers die de Maasbrug gebruiken is het na de verandering heel gevaarlijk
  6. Er zijn nog genoeg fietsers die in tegenovergestelde richting fietsen.
  7. Tip: ga eens vaker anoniem daar controleren en
  8. Tip: nog 2 extra borden plaatsen van Verboden Inrichting aan het begin van de Maasbrug, als je vanuit Buitenop toch de Maasbrug over wilt gaan. Wat niet mag
  9. Veel routes en bossen (de Meinweg) goede fietspaden en vriendelijke mensen.
  10. Vanuit de buitenwijken richting centrum moet de fietser meestal en langdurig voor verkeerslichten wachten.
  11. Verkeerslichten die op groen staan tbv kruisend verkeer. Hoofdzakelijk doorgaand autoverkeer die niet
  12. Roermond als bestemming heeft, ofschoon er meerdere milieuvriendelijke alternatieven voor dit autoverkeer zijn.
  13. Tips:Geen tweerichtingsverkeer op een fietspad indien er wel aan beide kanten van de weg een fietspad aanwezig is.
  14. Geen fietsers in tegengestelde richting toelaten op rotondes.
  15. Geen “rood” oppervlak voor fietsers aanleggen want bij regen wordt dit gedeelte spekglad.
  16. ..onderhoud van fietspaden, in het bijzonder de fietspaden met stoeptegels, die liggen vaak gevaarlijk scheef.
  17. Straten worden versmald en fietsers moeten dan op de rijweg, waardoor fietsers worden gebruikt om de auto’s af te remmen. Dit is een bizarre situatie. Soms erg gevaarlijk!
  18. Roermond is niet mijn gemeente, maar de gemeente Roermond promoot wel het fietsen.
  19. Er zijn veel gratis fiets parkeerplekken. Ook zijn er zones waar de auto te gast is en de fietsers voorrang hebben. dit is top
  20. Op veel plekken onveilig.
  21. v. een paar voorbeelden: Donderbergweg en de Maasbrug: vanuit Horn kom je veel fietsers in tegenovergestelde richting tegen.
  22. Bij de weg Buitenop wordt dit niet goed aangeduid dat je van die kant niet de Maasbrug over. M.i. Nog duidelijke borden op het moment dat je de brug over fietst.
  23. De Heinsbergerweg is zeer gevaarlijk voor fietsers. En fiets je richting Melick dan heb je wel een apart fietspad, maar alleen een kleine groenstrook tussen de rijbaan v d auto’s die veel te hard rijden en je bang bent dat ze uit de bocht vliegen.
  24. Minder omleidingen en afstappen bij wegwerkzaamheden. Ruimte geven aan de fiets op Roerkade.
  25. Fietsroutes logischer en beter aangeven.
  26. Meer stalling, betere bewegwijzering, fietsers vaker voorrang.
  27. Meer aandacht besteden aan doorstroming. (stoplichten). Hobbels op de wegen na diverse kabelwerken.
  28. Rotondes zijn levensgevaarlijk. Verkeer van rechts wordt niet goed aangegeven. Er zijn zelfs hoge muren gebouwd waar verkeer van rechts voorrang heeft en pas zichtbaar is nadat je de muur gepasseerd bent.
  29. Maar waarschijnlijk moeten er eerst zware incidenten plaatsvinden voordat iemand wakker wordt?
  30. Maak rondom alle scholen fietserszones ( FIETSTRATEN!) waarbij automobilisten gebruik mogen maken.
  31. Het veranderd psychisch de mentaliteit van de automobilist en gaat veel veiliger om met ander (jong) fietsverkeer.
  32. Rondom de scholen is het drama en hou ik vaak mijn hart vast tussen de interactie van automobilist en fietser.
  33. Krappe rotondes en asociaal weggedrag door auto’s die ongehinderd veel te hard kunnen rijden binnen de bebouwde kom en 30zones. Prioriteit van politie ligt hier niet.
  34. Je kunt in onze gemeente zowel langs het water fietsen als in het bos. Die afwisseling maakt het erg leuk.
  35. In sommige straten is het zeer stressvol om te fietsen.
  36. In mijn gemeente is show belangrijker dan veiligheid.
  37. In de winter ook fietsroutes goed strooien zou fijn zijn. Bewaakte fietsenstalling moet vooral gratis blijven.
  38. Bij het station zou het in mijn ogen ook mogelijk moeten zijn gratis fiets (bewaakt) te parkeren zonder ov-kaart (nu alleen als je een ov-kaart hebt) Want veel mensen hebben geen ov-kaart en kopen losse ns-tickets/buskaartjes.
  39. In de stad is het prima maar in de buitenwijken kan er meer aangegeven worden.
  40. Zeker rondom scholen is het zelfs ronduit gevaarlijk om te fietsen. Verder ben ik tevreden over het fietsbeleid.
  41. In de binnenstad van Roermond is fietsen te moeilijk. Zelfs zijn delen van routes voor fietsers te smal door veel winkel-wandelaars. Ondernemers plaatsen regelmatig bij begin van de straat de tekst; Winkels Open Fietsers Lopen.
  42. Dit terwijl er officiële verkeersborden staan die alleen de tijden van wel en niet fietsen toe staan.
  43. Ik gebruik mijn fiets voornamelijk voor mijn werk, winkel en boodschappen.
  44. Mijn dochter fietst naast mij naar school en terug. Ik vind met name de fietspaden op de rijbaan gevaarlijk in Roermond.
  45. De meeste auto’s rijden veel te hard en ze houden niet genoeg afstand wanneer ze voorbij rijden.
  46. Ik fiets graag maar Roermond is geen fietsstad. Veel aandacht voor auto’s en parkeren, bijv. bij het Outlet.
  47. Voor fietsers worden wel parkeerplaatsen aangelegd maar niet altijd op de meest voor de hand liggende locatie.
  48. Een fietser kiest graag voor de gemakkelijkste oplossing, en dat is niet altijd de oplossing die de stad aanbiedt.
  49. Fietsparkeerplaats bij het station is trouwens enorm verbeterd.
  50. Fietsen over de maasbrug is een hele toer, met smalle fietspaden en lastig toegankelijk. En het wachten is op een fietspad naast het spoor naar Buggenum!
  51. Ik als postbezorger op de fiets, heb dagelijks hinder van de automobilisten binnen de bebouwde kom en smalle straten nog altijd harder dan 50 rijden, en geen richting aan geven als ze van richting, rijbaan veranderen.
  52. Erg storend is, als de scholieren met 3 personen naast elkaar fietsen en de handy in de hand hebben.
  53. Het kan ermee door. Het is wel voldoende, maar er is best veel ruimte voor verbetering.
  54. Het is nemen en geven op weg naar school rijden fietsers met 4 A 5 naast mekaar maar auto staan ook weer op fietspaden geparkeerd.
  55. Het is duidelijk dat in de Gemeente Roermond de auto ten alle tijde voorrang heeft en krijgt !!
  56. Grootste probleem in de gemeente is dat een drukke weg als de Donderbergweg geen aparte fietsstrook heeft én gladde klinkers. Fietsers werken als verkeersdrempels Doodeng en gevaarlijk!
  57. Gemeente ga door op de weg die jullie sinds kort ingeslagen zijn om fietsen in Roermond aantrekkelijker te maken.
  58. Fietspad Maasbrug één richting aanhouden. Zonder uitzondering
  59. Er wordt te weinig aandacht besteed aan fietspaden in het buitengebied. En de fietspaden zijn nagenoeg allemaal hobbelig van de boomwortels. Echt slecht onderhoud.
  60. De gemeente Roermond wil fietsen stimuleren vooral voor de forensen naar de stad!
  61. Echter de forens moet dan veel omfietsen en door donkere en afgelegen stukken, vooral als vrouw is dat onprettig. Terwijl de fietspaden de stad uit in bv geval van festivals wel voor beide richtingen worden gebruikt. Ook is het fietspad ter faveure van gras enorm en om een grote goot te maken op de rijbaan voor de auto’s. Ik vind dit echt niet kunnen.
  62. De dubbele fietsen paden hebben ook in mijn ogen ook het dubbel aantal ongelukken.
  63. Bij Roermond kun je mooie routes langs het water fietsen, als zowel de bosrijke omgeving de Meinweg. Om erna in het mooie Roermond af te sluiten op een terrasje 😎
  64. Bij het outlet zeer gevaarlijk voor fietsers richting maasbrug.
  65. Bij álle veranderingen aan wegen de afgelopen 10 jaar zijn fietsers op de allerlaatste plek gekomen.
  66. Beter onderhoud, vaker schoonmaken.
  67. Belangrijke vrij liggende fietsroutes van buitenwijk naar stad kruisen bij rotondes vaak wegen, waarop voorrang op auto’s conflicten en botsingen opleveren met soms ernstige (dodelijke) gevolgen.
  68. Er is in Roermond een onduidelijk beleid op links (tegen het fietsverkeer in) fietsen op die fietspaden, waardoor je vaak onverwacht fietsers en snorfietsen tegenkomt, die er niet mogen zijn.
  69. Als de gemeente eens oprecht uit het oogpunt van een fietser zou kijken naar het fietsen ipv als automobilist zou er veel verbeteren.

ECHT-SUSTEREN

  1. Wandelaars op de wegen in tegenovergestelde richting laten lopen dan zien ze de fietsers reeds vroeg aankomen en hoeven ze niet te schrikken.
  2. Vooral in buitengebied prachtige brede en veilige fietspaden. In stedelijk gebied valt nog wel wat te verbeteren.
  3. Verlichting fietspaden Echt naar Susteren is erg slecht. Het is ’s morgens erg donker. Fietspadverlichting werkt niet altijd op andere fietspaden. Ook dat is erg storend. De fietspaden liggen nu in de herfst vol met kastanjes/bladeren/takken oid. In het donker is dit last fietsen.
  4. Veelal slechte paden. Il rij in een scootmobiel. Ik wordt heen en weer geslingerd.
  5. Vaak fietsen wij over fietspaden en dan valt het op dat in de buurt van maneges e.d. vaak paardepoep op de fietspaden ligt,hetgeen tot kris kras fietsen. (soms zeer hinderlijk!)
  6. Top: er zijn veel fietsroutes en knooppunten. Doordat er niet veel bebouwing is kun je goed doorfietsen!
  7. Tip: In de gemeente Echt-Susteren kun je van Nederland naar België naar Duitsland (of andersom natuurlijk) fietsen in één dag via een schitterende fietsroute.. zeer zeker de moeite waard..
  8. Opvallend veel groen wat heerlijk fietsen is in de zomer en werkt ontspannend. Top
  9. Op sommige wegen zijn er fietspaden waar auto’s parkeren en waar je dus gedwongen word om op de weg te fietsen. Met name op de Kerkstraat in Koningsbosch. Wat soms gevaarlijk is…
  10. Onze gemeente is rijk aan fietsroutes. Ook naar Duitsland en België. Prachtige routese weg te fietsen. Met name op de Kerkstraat in Koningsbosch. Wat soms gevaarlijk is…
  11. Mijn gemeente is het smalste stukje Limburg. Binnen enkele kilometers ben je zo in Duitsland of België.
  12. Meer fiets routes.
  13. In onze gemeente zijn veel kernen die de laatste jaren met fietspaden veiliger en beter bereikbaar zijn geworden. Pluim!
  14. In de gemeente Echt-Susteren zijn er bij de verkeerslichten vaak ook detectielussen op de fietspaden. Fietsers hebben dan sneller groen licht. Ook hoef je niet op een knop te drukken, wat in de coronatijd ook heel fijn is.Door het grote buitengebied kun je er heerlijk door de natuur fietsen in alle jaargetijden. Daarbij komt ook nog dat je in dit “smalste stukje Nederland” van België via Nederland naar Duitsland kunt fietsen of andersom natuurlijk. Al met al een fijne fietsgemeente.
  15. Ik fiets heel graag in onze gemeente .. zelf rekening houden met dingen en dingen respecteren. En dan hopen dat iedereen dat doet ..
  16. Het smalste stukje van Nederland. Grenst aan Belgie en Duitsland. Veel bos en natuur. Prachtige fietspaden.
  17. het is zeer hinderlijk dat automobilisten de fietspaden als extra rijstrook en parkeerstrook gebruiken, dat is in heel nederland een groot probleem dat veel ergernis geeft.
  18. Het is moeilijk fietsen op de fietspaden, te smal en de gemeente doet niet meer maaien langs de fietspaden. Heel hinderlijk met struiken wat flink steken en de teken wat er in hangen.
  19. het is een echte fietsgemeente met prachtige fietspaden en veel groen.
  20. Heerlijk fietsen in het Smalste Stukje Nederland!
  21. Geen van bovenstaande maar mis de tandem hier in het rijtje en de fiets voor gehandicapten.
  22. Fietsen in en om onze gemeente is wel aantrekkelijk met veel bosrijke omgeving en ook in de bossen goede opgezette routes voor zowel gewone en ( E ) fietsen mbt enz. Zelfs voor de bakfiets zijn er makkelijk begaanbare wegen in het bos.
  23. Fietsen in de natuur in ‘t Smalste Stukje Nederland is zeer ontspannend.
  24. Fiets een rondje door België en Duitsland op het smalste stukje van Nederland
  25. Er zijn fietspaden die niet aansluiten op een ander fietspad maar op de rijbaan met gevaarlijke situaties, haakse bochten in fietspaden wat niet te doen is met een elektrische fiets.
  26. De oversteekplaatsen van de Maaseikerweg in Roosteren is heel gevaarlijk. Voor de schoolkinderen en de recreanten.
  27. de oversteekplaats op de Maaseikerweg is voor de schoolkinderen gevaarlijk.

ROERDALEN

  1. Zorg dat de fietsroutes vanuit het buitengebied ook onderhouden worden!
  2. Vooral op school word en veel geoefend met fietsen en gaan de kinderen vaak per fiets naar een activiteit, zelfs op kamp met de fiets.
  3. Verlichting op minder gebruikelijke fietsroutes kan beter.
  4. Veel mooie plekken
  5. Spookrijdende fietsers is zeer hinderlijk, direct bekeuren.
  6. Sommige wegen, cq fietspaden dienen wel verbeterd en onderhouden te worden.
  7. Roerdalen werkt al jaren aan het aanleggen en verbeteren van (recreatieve) fietspaden. De fietsveiligheid is hierdoor enorm toegenomen, maar ook het aantal fiets recreanten groeit. Daarnaast sluiten de fietsroutes goed aan op internationale routes en werkt de gemeente samen met Duitse buurgemeenten. Opmerkelijk is dat bij werkzaamheden er eerder voor wordt gekozen om het autoverkeer om te leiden zodat de fietsers op de rijbaan kunnen rijden. Een heel andere benadering dus dan steeds maar fietsers om te leiden of te verzoeken om af te stappen. Succes met de uitroeping van Fietsstad!
  8. Roerdalen is een rustige gemeente, vrijwel zonder stoplichten. Geen parkeerproblemen voor auto’s. Helaas nemen veel te veel mensen de auto ipv de fiets naar winkel, werk, school, enz. Fietsen is ongecompliceerd en veilig, naar de mentaliteit is er vaak niet naar. Hier kan nog veel werk gedaan worden!
  9. Roerdalen is een groene vlakke gemeente. Nieuwe fietspaden zijn van beton. Goed berijdbaar, weinig onderhoud, spaart de ruggen van de stratenmakers en LED verlichting..
  10. Op de Meinweg is het zeer gevaarlijk  als er wielrenners gewoon  op de weg rijden waar alleen  auto’s  zijn toegestaan  te Herkenbosch.
  11. De Fietstraat waar auto’s te gast zijn moeten fietsers ook auto’s voorrang verlenen!!! Is heel gek.
  12. Met name fietsen voor basisschool kinderen is niet veilig ivm auto’s die zich niet aan snelheid van 30km/uur houden en veel grote landbouwvoertuigen op de weg.
  13. Meinweg gebied top voor te fietsen. Onderhoud ook groen mag beter onder houden worden op fietspaden
  14. Leropperweg dient zeer nodig aangepakt te worden. Ook de Roskam is hoog nodig aan een opknapbeurt toe. Verder in het verlengde van de Roskam ligt de “weg van Sint Odiliënberg naar Waldfeucht”. Kan deze ook ingericht worden zoals het verlengde van de Stationsweg in Herkenbosch die naar Asenray voert?
  15. Is heel prettig fietsen in onze gemeente Roerdalen.
  16. Hoofdstraat in Posterholt is een ramp op het stuk met klinkers voor fietsers en ander verkeer jammer mooi opgeknapt maar geld weggegooid JAMMER gemeente
  17. Heerlijk door het natuurgebied fietsen, lekker rustig en ontspannend. Met wat geluk zie je veel dieren.
  18. Graag meer bankjes langs de routes! In de bossen, die wij veel hebben graag gescheiden wegen van wandel-fiets-MTB-paard-rennen.
  19. Fietsen over weg gedeeld met auto’s is risicovol . Er wordt vaak geen rekening gehouden met het perspectief van de fietser. Auto’s met Duits kenteken vallen in dit opzicht positief op!
  20. Fietsen meer promoten! Fietspaden van Sint Odiliënberg naar Roermond via Melick flink verbeteren, werkzaamheden beter reguleren en na werkzaamheden het fietspad weer in goede staat achterlaten. Dit laatste gaat rondom de benzinepomp in Melick vaak mis.
  21. fietsen is in Roerdalen ontspannend, op gevarieerd terrein,uitgebreide fietsroutes en leuke rustplaatsen.
  22. Een grote pluim voor de nieuw aangelegde fietspaden in Roerdalen ze zijn echt prettig om op de fietsen.
  23. Alle mogelijkheden,voor jong en oud en E-bike of sport/mtb fiets.

WEERT

  1. Zorg in een periode van vorst/sneeuw ook voor schone fietspaden/stroken.
  2. Wij fietsen in onze gemeente heel relax en bezoeken alle uithoekjes en deze zijn goed te bereiken. Daar zijn we trots op.
  3. Weert, superstad voor fietsers.
  4. Weert zou meer aan beveiligde fietsstallingen moeten werken.
  5. wat goed zou zijn dat beleidsmedewerkers communiceren met de gebruikers over beleid .
  6. Waar ik mij toch regelmatig aan erger is dat fietsend op de rode fietsstrook automobilisten toch vaak rakelings langs je komen, dit doet zich vooral voor op punten waar de weg gescheiden wordt door verkeersheuvels.
  7. Tip: Weerter bossen Laura bossen. De ijzeren Man Sarsven en de Banen En nog veel meer moois om van te genieten!
  8. Stimuleer fietsen woon werk verkeer
  9. Soms hobbelig fietspad door wortels bomen. Slechte snoei van struiken langs fietspad in buitengebied.
  10. Sommige fiets paden zijn net te smal.
  11. Op Komoot zijn mooie routes samen te stellen en te ontdekken.
  12. meer onderhoud plegen aan fietspaden en meer routes maken/plannen.
  13. Markeringen vervaagd b.v. haaientanden deze mogen wel duidelijker zichtbaar zijn.
  14. Maak het fietsplezier veiliger en aantrekkelijk. Maak zeer zeker de rotonde veiliger.
  15. In mijn gemeente mag er wel weer eens worden gecontroleerd op veel veel gehard rijdende auto’s gecontroleerd worden. Is volgens mij al in geen jaren meer gebeurd.
  16. In en rondom Weert zijn talrijke nummerroutes met veel variatie. Vakantiegangers met kinderen komen graag naar Weert e.o. omdat ze hier veilig kunnen fietsen.
  17. in de bos rijke met veel natuur is fietsen altijd leuk.
  18. Ik vind dat er een campagne moet komen om automobilisten erop te wijzen hoe gevaarlijk het is om fietsers op een smalle weg met hoge snelheid in te halen. Het gebeurt me bijna dagelijks dat ik min of meer van de weg wordt gereden door voorbij scheurende auto’s. Op smallere wegen in het buitengebied, waar ik veel fiets, voel ik me als fietser vaak onveilig.
  19. Het kan allemaal veel beter En dat zou ook moeten Voor de veiligheid en het milieu En om gezond te kunnen bewegen
  20. graag fietsroutes vaker bermen maaien
  21. Gevaarlijke onoverzichtelijk rotondes
  22. Fietsverkeer op alle rotondes moeten voorrang krijgen. Dit is inmiddels zo in heel veel gemeenten in Nederland.
  23. Fietspaden zijn veel te smal
  24. Fietsen in Weert, stad in het groen, is heel prettig.
  25. Er kunnen op sommige wegen nog wel fietspaden bij komen voor de veiligheid.
  26. Er kan nog wel wat verbeterd worden aan de fietsroutes buiten Weert, als het gaat om gelijkliggende tegels op paden en boomwortels onder het wegdek.
  27. De meeste fietspaden zijn aan de smalle kant, veelal moet je afstappen of naast het fietspad gaan rijden. Ook zijn veel fietspaden overwoekerd met planten en onkruid.
  28. De gemeente probeert veel te doen om het fietsers makkelijk te maken. Echter de keuze voor de oplossing van een knelpunt wordt steeds financieel bepaald waarbij de wensen van de fietser steeds achterop komen en je met halve oplossingen achterblijft. Voorbeelden: haakse bochten in fietspaden worden door fietsers natuurlijk gemeden. Nieuwe fietsbrug met onderaan haakse bochten. Lekker glijden in de winter. Snel fietspaden naar omliggende gemeenten zijn er niet en niet in ontwikkeling terwijl het autoverkeer muurvast staat met heel veel uitstoot. Snel fietspaden leg je omwille van de gezondheid van fietsers dus ook nooit parallel aan een autosnelweg. En al zeker niet aan de noordzijde ervan. Alle tassen adem je dan lekker diep in je longen en bij je 65 ste heb je altijd gezond gefietst en toch overleden aan longkanker.

NEDERWEERT

  1. Zorgen voor groene golf voor fietsers en zeker bredere fietspaden, ruimte voldoende om dit te realiseren. Fietsroutes zouden aangepakt worden maar dit gebeurt pas over enkele jaren. Storende traagheid van Gemeente zijde. Steeds vooruitschuiven.
  2. Zorg voor fietsinfra volgens de CROW richtlijnen – glad asfalt en breed genoeg.
  3. zijn wel eens fietsroutes voor gezinnen en voor ouderen?
  4. We hebben hier veel hinder van landbouwverkeer op fietsroutes
  5. Voor fietspaden wordt heel vaak gekozen voor kiezelpaden in de gemeente Nederweert, wat het onprettig fietsen maakt voor met name racefietsen. Glad asfalt zou in mijn ogen een betere optie zijn.
  6. Veel fietsroutes, fijne omgeving, veel natuur
  7. Onverharde fietspaden bestaan meestal uit grof gebroken puin en slecht te fietsen.
  8. Veel knooppunt routes zijn op niet vrij liggende fietspaden en er zijn dikwijls zelf geen fietsstroken.
  9. Niet zo fietsvriendelijk, veelal op de openbare weg in het buitengebied en daar staan nauwelijks rustbanken.
  10. Met auto op de weg is fietsen te gevaarlijk. Weg te smal met veel geparkeerde auto’s
  11. Meer veilige oversteek plaatsen.
  12. Meer rustplaatsen bankjes zou prettig zijn.
  13. Ligging ook nabij De Groote Peel, prima fiets-en wandelgebied op kleine afstand van Nederweert.
  14. Jammer dat wielrenners weinig rekening houden met andere medeweggebruikers.
  15. In de zomer groeit veel onkruid en dergelijk over de fietspad zodat deze smaler word , telaat gemaaid.
  16. Fietsroutes met de fiets controleren, en niet met de auto. Bermen vaker maaien. Klinker fietsenpaden asfaltteren. Verlichting fietsenpaden controleren.
  17. De gemeente Nederweert heeft te weinig te bieden voor de fietser het aantrekkelijk te maken om te fietsen.
  18. Dat er betere verlichting en de fietspaden beter onderhouden en betere fietspaden.
  19. Betere fietspaden ,meer ruimte voor de fietsers, en beter aansluitende fietsroutes.
  20. Beter onderhoud van de fietspaden en meer paden of fietsstroken aanleggen.

 

COMMENTAAR.

 

 

U kan altijd ons nog verdere informatie sturen.

GOED NIEUWS IS OOK WELKOM.

 

[email protected]